Eva ClayEva Clay, an acclaimed sexologist, psychotherapist and professional troublemaker, joins Tatiana Berindei to explore how embodied ecstasy can change your life. For the past 20 years, Eva made it her personal mission to illuminate the ménage-a-trois of soul, sex and science. She’s helped thousands of people unlock their innate potential for pleasure and, as a former professor of neuroscience, she bodaciously reminds us that smart is sexy. In a creative twist, Eva’s work is an elegant marriage of the profound and the playful. She offers sexual intelligence courses and coaching. Listen in as she and Tatiana swap stories about the power of embodying sexual intelligence, intimacy and ecstasy can change your life.

Hello everyone and welcome to the Sex, Love and SuperPowers podcast show. I’m your host Tatiana Berindei and I am so delighted to have this glorious goddess, Eva Clay, with me today. We are going to be talking about how embodied ecstasy can change your life, but before we dive into this super juicy conversation, I wanna tell you a little bit more about Eva.

She is an acclaimed sexologist, psychotherapist and professional troublemaker. For the past 20 years, her mission has been to illuminate the ménage à trois of soul, sex, and science. She’s helped thousands of people unlock their innate potential for pleasure, and as a former professor of neuroscience, she bodaciously reminds us that smart is sexy. Her work is an elegant marriage of the profound and the playful. She offers sexual intelligence courses and coaching, and when she’s not teaching, you’ll find her making mayhem on a dance floor. So, welcome to the show Eva Clay.

Thank you Tatiana. I love the way you read my bio. It’s really sexy. It kinda turned me on. I’m like, “Oh, it’s so good coming from her.” Thank you.

I love the brain

I love the brain.

Oh good. Well, I aim to please. So let’s dive right in. I’m gonna ask you to share with our listeners what are your super powers?

You know, I have seemed to carry with me into this lifetime and embodied duality. I have to say that I have two superpowers that work in tandem with each other. One is definitely my brain. I love the brain. I love everything about it. I love the interface of our biology with our consciousness. I love intellectual foreplay. The brain’s definitely one. The other, I would have to say is pleasure.

It’s funny, in the last couple of weeks I’ve had a handful of girlfriends, maybe even like seven or eight of them, tell me that I’m the most pleasureful person they’ve ever known and that pleasure is the sort of genius to me. I’m really glad that that’s what I teach in part, that that’s what I teach, because it’s a reflection that I’m on path.

Yeah.

I would definitely have to say my superpower is this dance between the intellect and the ecstatic.

Young Entrepreneur Secrets with Neva Lee Recla

I love it. I love it. I am fascinated by your background in neuroscience and how you went from that to teaching women how to have phenomenal orgasms and live into their pleasure and live into just a juicier life in general.

It sounds kinda weird, doesn’t it?

It doesn’t seem like the normal pathway. Yes, now I’m gonna go from neuroscience sex. I love it. Like whoever set that one up was brilliant.

To me it makes complete sense.

Totally.

How do I explain this? I don’t know. Yeah, like I said, I’ve always had a fascination with the brain. I remember very early in life, I think I might have been in third grade or fourth grade, like elementary school and we had to do a big year-long project and to intensively study something or other. I chose the brain. This is maybe aging myself a little bit, but when the book came out “Drawing on the right side of the brain” I was completely swept into that idea of how to harness our innate divine intelligence for creativity. I’ve always been a creative, expressive person and so from then on I just started this lifelong love affair with the brain and then that’s it. Yep.

I’m curious because while … So I don’t know much about neuroscience, right? That’s not my background. I’m sure that it feeds in brilliantly to this work, to the sexuality work. I just have no idea how, and I wanna hear you talk about it a little bit more because I’m like this is fascinating.

I had my freaky, sexy life

I had my freaky, sexy life.

Yeah, so how these two converge. To bring this story up to date, yes, I have had a whole career in neuroscience and neuropsychology and as a licensed psychotherapist, I’ve taught neuropsychology for many years in academic settings. I had a pleasure awakening about five years ago where I realized that what is the use of understanding all of this science if I’m not enjoying myself? Where these two affections were formally dispersed, they were diverse in my life. I had my academic intellectual life, and then I had my freaky, sexy life. I began to integrate them.

So, for me, the place where they converge is that pleasure is not just an indulgence or a side note or a luxury or a reward. It’s actually a necessity in a woman’s body. Because I understand the science of that, I know how important it is and I think, I don’t know, I think someone said that, “Pleasure is like a vitamin. It’s a vital nutrient in a woman’s life and in her body.” I see that pervasively in our culture. We have an epidemic of malnourished women.

Yeah.

In part, in that we are living in patriarchy. We are living in a culture that values achievement above all and monetary material gain above all. So I see women driving themselves to the point of illness, sickness and disease to try and reach a masculine model of achievement. It’s devastating to me. So this is in part why I marry these two, and the neuroscience tends to legitimize the pursuit of pleasure.

Yes. Yeah. That’s why I’m so fascinated by it ’cause like I get it. I get it in my body. I get it in my bones, but i don’t have the science to back it up. That just tends to be how I roll. I’m like oh, I just know that this is true, and then later I find it’s scientifically validated. I’m like, “See, I told you it was true. I just didn’t have the …” I love that you carry that part ’cause I think that’s so important. So many people need that, like their mind needs something to grasp on, something to validate it, even if they might know it. It might ring true in their being, but they haven’t learned to trust that enough yet, but they need that mental peace.

I love that about you. I love that you carry that, and I’m so grateful that you are in this world doing that work in that way, ’cause it’s just so vitally important.

Thank you.

Yeah. I’m like a million percent on board with what you’re doing. I love it so much.

Oh thanks.

We’re gonna dive more into it after the break. We do have to take a quick break, and before we go into that break I would love for you to just tell listeners where they can find out more about you and your work.

Yes. Step into my world. It’s a smart and sexy one, evaclay.com.

Beautiful. So we’ve been talking with Eva Clay about how embodied ecstasy can change your life and after the break, we are gonna go deeper into this topic and then we’re gonna get some good tips and ooh this is gonna be such a juicy one. I can just feel it, so you will definitely want to stay tuned for this one. All right. We’ll see you guys back …

To listen to the entire show click on the player above or go to the SuperPower Up! podcast on iTunes.

Music Credit: All instruments played by Amanda Turk. Engineered and produced by Tatiana Berindei and Daniel Plane reelcello.com